Hytteboek

Wat hebben wij weer genoten! Heerlijk herfstweer, prachtige herfstkleuren, lekker mooi zonnetje tussen de 5 en 15 granden. En om af te sluiten… Sneeuw !!! Bij vertrek is alles wit en rond het vriespunt. Heerlijk!!! Tot binnen 4 weken…

Wandelingen Gaurhovd, Tjukkejorr tot Opheimstolen en aan de hut. Ook eerste keer interieuradvies gegeven aan een Noor;)

Anke & Geert – 23-27/09/2018

Escape from reality (kids, husband, naughty/misbehaved students) in your amazing cabin. Nice walks, excellent food – spectacular surrounding and view.
We hebben meer hazen in de tuin gezien.
Yi kommet gjerne tillbake en annen gang. Takk for oss!

Susanne, Karina, Man, Guto – 23/09/2018

Beste familie,

Ik dacht dat een reis naar Noorwegen een droom zou blijven … maar dankzij mijn vriendin An werd het werkelijkheid – toen ik de hut binnenstapte overviel mij een zalig gevoel van schoonheid en warmte, we kregen de super slaapkamer met het prachtige uitzicht – eerste nacht sliepen we met gordijnen open want ik wou wakker worden met zo’n prachtig uitzicht. Mooi, mooi, mooi!! We waren hier maar een paar dagen maar goed ingeduffeld (want ’t weer was niet zo goed) hebben we genoten van de prachtige omgeving en inderdaad terug “thuiskomen” in de hut was zalig. We hebben de 3 aanraders gedaan. En de 2e dag kregen we de zon cadeau. Super! Ik kan hier alleen maar in superlatieven spreken. Dit was mijn mooiste reis ooit!

Christine & Eddy en mijn vrienden An & Jerry – 15/09/2018

First of all, we have to mention that you have one of the most beautiful cabin’s we have ever seen. The architecture, the interior mixed with the cozyness. WOW! We arrived on Friday since then we have had many good meals enjoyed the area around the cabbin and found ourselves in zen-mock plenty of times. Thank you!
Hopefully we would have the opportunity to come back in another occation, until then, take care! Best regards.

Petter, Malin, Anne-Marie, Krstine, Simon and Kenneth with kids – 7-9/09/2018

Beste,
Wij zullen onze eerste Noorwegen reis als volgt herinneren:

• In de eerste plaats deze schitterende hut. ’s Namiddags of ’s avonds terugkomen na activiteit was altijd iets om naar uit te zien. De smaakvolle inrichting, de warme gezelligheid en alle mogelijk accomodatie.
  • Activiteiten: naast 2 schitterende wandelingen (Bergsjostolen & Einde van de Wereld) hebben we nog rafting (premium) gedaan, MTB en nog een hele dag met de auto een route gevolgd (> 300 km) waardoor we een goed beeld kregen op de streek en haar troeven!

Kortom: een sportieve vakantie in Noorse natuur en “thuiskomen” in jullie hut. Nu vragen we ons af hoe alles eruitziet in de sneeuw. Bedankt!

Eigenlijk ben ik helemaal niet aan wandelen maar voor de eerste keer vond ik het SUPER en de hut was prachtig. Ik zou nog wel een weekje langer blijven maar met school is dat moeilijk! Het was een SUPER leuke reis! Lieze

Geert, Annemie, Lieze en Thor – 25/08-01/09/2018

Onze eerste keer in Noorwegen en we hebben er al meteen ons hart verloren!
Heerlijk genoten van de natuur, wijds en desolaat. Elke dag picnic want geen café of resto te bespeuren … en na afloop was het telkens thuiskomen in deze magnifieke hut, zo smaakvol ingericht. Proficiat aan diegene(n) die er zo’n pareltje van gemaakt hebben! Een terugkeer staat op mijn “wish-list”. 😊 Nu helaas stilaan huiswaarts .. .Nog 2 dagen Oslo & een citytrip Copenhagen en zal ons foto-album op de GSM zo stilaan ontploft zijn! Dank en tot weerziens.

Annie, Stijn, Vincent en Simon – 18-25/08/2018

PS: onden we nog niet terug in de lijst van “aanraders” en was zeker de moeite: wandeling vanuit Bergsjostolen naar Ovre/Eitsjt (tot aan de postbus met het logboek) en voor de terugweg route via Rodingen meer. Laatste 1 ½ lus over de verharde weg terug naar de parking in Bergsjostole +/- 9 km.

Een heerlijk rustgevende week vakantie in jullie prachtige hut! We hadden er al een rondrit van 10 dagen opzitten in Noorwegen dus we hebben het hier wat rustiger aan gedaan.
Het weer was de laatste 3 dagen ook heel wat minder. Ook wij hebben elandmoeder en kalf gezien en kraanvogels. We deden de fietstocht vanuit Finse: echt de moeite! Daarnaast ook een mooie wandeling rond het Bersjo meer, gevist, gekayakt,… We komen met plezier nog eens terug!

Familie Schepers – Sven, Liesbet, Nand en Michiel – 11-17/08/2018

Een lange, zalige Noorse vakantie!

Eerst enkele dagen langs de kust. Ook een prachtige regio. We reden langs de kust van Oslo to Fevik. Kragero een prachtig haventje met heerlijke resto’s. Slapen deden we in Fevik. We beleefden er de warmste dag: 31 graden; in elk watertje dat we tegenkwamen zaten er wel enkele mensen te zwemmen! Terugrijden was langs Dalen (Telemark) en Rukjan -> ECHT DE MOEITE.- stadje gebouwd rond waterval en waterkrachtcentrale. Een stadje dat bijna altijd in de schaduw ligt. Er werd ok de eerste kabelbaan van Europa gebouwd zodat de mensen het zonlicht konden zien!
Op zaterdag kwamen we aan in onze hut, eindelijk samen met Thijs & Tuur en Mathijs. Onze uitstapjes:

• wandeling Dynnafjell
  • wandeling Einde van de Wereld
  • Mountaincarts in Hemsedal
  • fietstocht aan de hut 13 km naar Gaurhovd
  • lokaal festival aan Gaurhovd

Niet te vergeten, we zagen: kraanvogels, herten en 12 x een eland. Al waren het dikwijls dezelfde, namelijk een moeder met haar kalf. De elanden zie je als je rond 22u een beetje lager rijdt richting “bomveg”. Ze komen meestal uit bij valavond. Je ziet ze aan de rand van het bos in een open weide. Succes!

Anke & Geert, Thijs & Tuur, Matthijs – 28/07 – 11/08/2018

Het was een zeer leuke vakantie met hele leuke herinneringen. Ik heb veel genoten van het prachtige landschap en de vele dieren! En heb veel plezier beleefd, vooral op mountain carts. Bedankt dat ik meemocht. Mathijs

We hebben 9 dagen mogen rondreizen van de Voringfossen, de Eidfjord, Bergen, Flamm tot de Sognefjord en de Nordfjord. Het was intens, maar we hebben genoten van de rust, de stilte, de natuur …
Ook in jullie prachtige hut hebben we een fantastische week beleefd. We hebben gefietst naar Finse en terug, 54 km, de heenweg een hele uitdaging voor onze 12-jarige dochter maar het was geweldig! We hebben gewandeld naar het ‘einde van de wereld’ … weeral genieten! We zijn gaan wandelen vanaf de hut en hebben gezwommen in het meer. En dan nog steeds kunnen thuiskomen in jullie stijlvolle hut … zalig! Het was hier dan ook een hele week meer dan 25°C.
We gaan uitgerust en met mooie herinneringen naar huis! Maar eerst nog een weekend Oslo. Van Harte!

Isabelle & wim, Janne, Nel en Noor – 21-28/07/2018

Beste Anke en Geert,
We hebben een fantastische week beleefd in jullie prachtige hut! Hjemmebu zal ons steeds bijblijven als ‘de plaats om te onthaasten, te genieten van de absolute stilte, van jullie gezellige plek waar je steeds “thuis” kan komen na een unieke daguitstap.’ We hebben enorm genoten van de prachtige Noorse natuur tijdens het fietsen van Finse naar Hougestol, de mooie wandeling “ naar het eindevan de wereld” en ons bezoek aan Flamm met de cruise op de Naerfjord en de Aurlandsfjord. Kortom, Hjemmebu is de plek waar we écht “hygge” ervaren hebben! We koesteren alvast veel mooie herinneringen… Van harte!

Chris, Tine, Charlotte en Hendrik – 14-21/07/2018

Na een week volop genieten te hebben in de streek van Nordfjord, hebben we deze week een fantastische week beleefd. Wij hebben genoten van “het eind van de wereld”, fietsen naar Finse en “terug” Proficiat aan de dames. Verder is Hardangervidda een zeer mooie streek, de hangrbrug spectaculair en de Eidfjord zeer mooi.
Wandelen vanaf de hut, zwemmen in het meer en wandelen in de buurt van Hemsedal stonden ook op het programma. Maar waar we zeker zoveel van genoten hebben zijn de rustmomenten in en aan de Hytte. Zalig! Hier komt een mens tot rust. Bedankt dat we mochten genieten van jullie Hytte.

Jan, Caroline, Frederik & An-Sofie – Zonhoven – 07-14/07/2018

De Belgen hebben gescoord maar dat is maar één van onze vreugdes want dankzij de goede tips van Geert en Anke hebben we hier een fantastische vakantie doorgebracht. We hebben het einde van de wereld ontdekt …, gefietst, heerlijk gepicknickt langs meren, de prachtige natuur en adembenemende panorama’s bewonderd … en niet te vergeten, we beleefden een prachtige tijd in deze gezellige hytte. Het is pure harmonie en symbiose. Leuk dat jullie deze mooie plek delen.

Marc, Anne, Arnaud, Alexia, Michaël, Jorien – 01-07/07/2018

Anke, Geert & kids,

Wat een oase hier! Een klein paradijs in een stukje van de wereld dat zó prachtig is dat we NIET naar huis willen … We hebben 4 dagen buiten geleefd. Eten en drinken with a stunning view, wandelen door takken, modder en sneeuw -bij 25°C, trail loopjes met natte voeten … een klein fuifje ( 😊 ) op het terras in de zon … En de stilte!! Die is niet te vatten! Vier babalgrage dames die genieten ONGEZIEN 😊.
Na de sauna, skinny dippen in het meer was een unicum! De zon heeft onze huid gebruind en het briesje zorgt voor zalige verfrissing. 1 woord: HEERLIJK! Jullie hut is een pareltje. Cosy, stijlvol, “warm”, … gewoon prachtig. We genoten net van ons laatste ontbijtje op het terras en weten nu al dat we graag nog ’s terugkomen om weer van die prachtige zonsondergang te genieten…

Hanne, Lieve, Kim en Kirsten – 21-24/05/2018

Beste Anke & Geert,

Wij hebben een depressie … We moeten naar huis. We voelen ons immers zo goed thuis. Hjemmebu is de juiste naam voor jullie Hytte. Met zoveel liefde en smaak ingericht tot in het kleinste detail. De tips en behulpzaamheid van jullie hebben ervoor gezorgd dat onze reis zo divers was en dat we de hytte in al haar charme hebben kunnen ervaren.
De week was zo voorbij dankzij de fantastische combinatie van skiën, langloufen, rakett lopen, fjordcruise, huskey sleeën, en liepen we verloren, dan wist iedere noor ons de weg te wijzen naar de hytte met de zwarte ramen. Dank voor de gastvrijheid!
Het smaakt naar meer. Johan
Misschien in de zomer om te vissen! Catherine
Het was geweldig, Aila
Tx! Carlo
Een droomhut en droomweek. Dank, Inge.
Top verblijf, top weer, top sneeuw. Danny

Catherine, Johan, Aila, Carlo, Inge, Danny – pasen 2018

Lieve Anke & Geert, Tuur & Thijs,

Dank voor de leuke week samen. We hebben genoten van deze prachtige omgeving en de gezellige en supermooi ingerichte hut. Dankzij de zon en verse sneeuw konden we ten volle genieten van deze betoverende, eindeloze omgeving en we begrijpen dat jullie jullie hart hier verloren zijn. Bovendien top gezelschap 😊 ! De week is voorbijgevlogen en we hebben nog heel wat te ontdekken in Noorwegen … ? We komen dus zeker nog terug.
Sophie en Manu
Bedankt voor de uitnodiging. We hebben ervan genoten. De aanwezige slees zijn super vooral met onze eigen jump. Xander.
Dank u voor de uitnodiging. Het was heel tof. Arthur
Bedankt voor deze week. Het was super. Manu

Sophie en Manu, Arthur, Xander  – pasen 2018

Beste Anke en Geert,

In de eerste plaats een dikke proficiat om voor jullie droom te gaan en die nu ook te mogen beleven op deze prachtige plek. feelathome in zijn diepste betekenis. Helemaal “nothingness” als je wil. Wat ook het weer was -nogal Noors in de zomer- het was hier altijd gezellig in huis. Laat het maar regenen. Maar af en toe wat zon doet natuurlijk wonderen met de natuur hierbuiten.  En daar hebben we ook met volle teugen van  kunnen genieten: van fjorden, van Fläm tot de waterval van Veringsfössen. En voor wie van een “kleine” wandeling houdt, zijn het dorpje “Reine” en “Het einde van de wereld” echte aanraders. Dat valt dan nog wel mee hoor dat “einde” zo dicht bij de sneeuw.

We waren hier heel graag en komen hier heel graag terug. Liefst met een dikke laag sneeuw dan. Het was geweldig!

Fons, Majella, Jonaisha uit Hever – Schiplaken – 29/07/2017
PS En voor de chef-koks een top-keuken!

Met veel plezier en dankbaarheid hebben wij de spits mogen afbijten als jullie eerste huurders… en wat voor een ervaring! Onze familie had het gevoel om heerlijk thuis te komen en te genieten van het paradijs dat jullie hier hebben gecreëerd. Naast luieren, wandelen, fietsten, hebben wij de fjorden gaan ontdekken in Fläm. Een echte aanrader”…. “Je moet niet ver weg gaan, want wandelen en fietsen in de onmiddellijke omgeving laat je van de mooie Noorse natuur genieten! De firepit en de vuurschaal maken het plaatje compleet, zodat nagenieten van een zalige dag een waar festijn is.

Zoals jullie je hart aan Noorwegen hebben verloren, moeten we eerlijk bekken dat wij het ook heel erg gaan missen! Bedankt voor deze geweldige vakantie en de mooie tijd die we in jullie hut mochten doorbrengen.

Familie De Landtsheer – De Cauwer Ellen, Els en Gino uit Lokeren – 22/07/2017

Prachtige week gehad, goed weer en lekker eten met dank aan Daan. En het werk zit erop! Ik wens jullie nog veel plezier hier.

Wouter – de schilder van de hut – 02/07/2017

Een fantastische week in een prachtige hytte met een gezellige familie. Dank je wel. Kom graag terug zelfs om te koken.

Moeke – paasvakantie – 03/03/2017

Onze laatste avond! Wat hebben we genoten van onze week vakantie. We hebben gewandeld, gaan skien, gaan sleen, heben een iglo gebouwd, over een bevoren meer gewandeld, …

We hadden onze persoonlijke “kok” mee en zo werd ook de innerlijke mens gevoed.
Bedankt Moeke!

Bedankt Anke & Geert voor deze mooie vakantieplek, een oase van rust! En wat een uitzicht!

We komen graag terug, liefst met jullie!

Jelle & Ilse – Moeke, Maarten, Liese, Mirte – paasvakantie – 13/04/2017

Snik, snik, … met pijn in het hart moeten we terug naar huis.

Onze eerste week zit erop!

We hebben nog veel in orde moeten brengen maar het was toch genieten.